З першого погляду погода і човновий мотор нічим не пов'язані між собою. Але давайте придивимося . Можливо , багато хто помічав , що раннім весняним ранком , коли ви виходите на воду , щоб порибалити або на полювання , то Ваш човновий мотор мчить по водній гладі як новий , неначе йому хтось додав сил. І так само не могли Ви не помітити , як він себе веде в спекотний літній день. Може навіть з'являлося відчуття , втрати потужності , може зламався , може бензин не той і т.д.
Звичайно ж , тут всьому провиною « матінка природа ». Адже зазначена потужність човнової мотора залежить від зовнішній природних факторів. А це температура , вологість і тиск.
Всі виробники човнових моторів керуються міжнародним стандартом ISO 3046 , в якому зазначені правила розрахунку потужності двигуна. За стандарт взято 30% - я відносна вологість , температура 25 градусів Цельсія і барометричним тиском +100270,9783 Па .
Влітку , коли висока температура , висока вологість і низький тиск , потужність мотора падає. Практично підрахували , що потужність може знижуватися до 15% , яка зможе повернутися лише за сприятливих погодних умовах.
У будь-якому ДВС потужність залежить від щільність всмоктуваного повітря , яка і залежить від температури , тиску і вологості.