Багато власників човнових моторів знають про те що радянські мотори і імпортні сильно відрізняються за потужністю від того що пишеться на капоті двигуна. Це все тому , що потужність радянських моторів вимірювалася на колінчастому валу , а в імпортних на валу гребного гвинта. На даний час правила вимірювання потужності описані в стандарті ICOMIA 28 .
Що ж це таке ?
Встановлена потужність двигуна - це потужність при максимально відкритій заслінці дроселя на встановленій швидкості обертання гребного валу або двигуна . Величина потужності яка вказується в л.с. на кришці двигуна і дані які вказуються на шильдику з номером двигуна в кВт повинні збігатися.
Потужність навісного двигуна вираховується як потужність на гребному валу двигуна , якого виробник продає в повному комплекті як готовий двигун. Всі характеристики заміряються в природному довкіллі з достатньою кількістю кисню. Налаштування човнового двигуна проводяться до випробувань за всіма правилами , встановленими параметрами заводу - виробника.