Особливість двотактного двигуна в тому, що немає спеціальної системи мастила, як це є в 4-х тактних двигунах (картер з маслом).
У двотактному двигуні бензин, який заливається в паливний бак, змішується з маслом. Після подачі в циліндр бензомаслений туман змащує всі деталі циліндропоршневої групи. Після чого масло разом з бензином згорає в камері згоряння. Пропорції змішування масла з бензином визначається типом масла і заводськими інструкціями для двигуна, в більшості випадків це від 1:20 до 1:50.
Для тривалої роботи Вашого човнового мотора використовуйте тільки якісне масло. При згорянні масла, кількість золи, має бути мінімальним. Так само у масла повинні бути хороші антикорозійні, змащувальні і температурні властивості. І природно хороша розчинність в бензині. Масло для двотактних моторів випускається такого стандарту TC-W3. Даний стандарт був розроблений Національною Асоціацією суднобудівництва США NMMA.
Категорично не рекомендується використовувати масло для двотактних двигунів садової техніки і тд. Оскільки воно має іншу температуру горіння. Використовуйте тільки спеціалізоване масло для двотактних човнових моторів.