Все що продаються сьогодні двигуни, призначені для використання на човнах в підвісному варіанті, можна розділити на дві головні різновиди, за кількістю тактів в робочому циклі моторної групи: давно вже продаються на ринку двотактні човнові мотори і більш сучасні чотиритактні мотори. При цьому слід зазначити, що двотактні двигуни можуть мати класичну схему з карбюратором для приготування робочої суміші, або ж мати інжекторних схему, що передбачає безпосереднє уприскування палива в циліндри.
Зрозуміло, при виборі того чи іншого двигуна для моторного човна покупці завжди прагнуть отримати потужний, пріємістий і при цьому економічний двигун, що відрізняється довговічністю і надійністю в різних ситуаціях. При цьому найчастіше, прийнявши рішення купити двигун для човна Тохатсу, покупець не замислюється про те, в чому відмінності між двотактної і чотиритактної моделлю цього відомого виробника. Наприклад, питання про те, який вимагається бензин, задається значно частіше.
Однак питання про бензин вирішується досить просто - сучасні двигуни створюють в циліндрах ступінь стиснення, для якої найбільш оптимальним октановим числом бензину є 87. Спроби використовувати дешевші сорти палива з низьким октановим числом можуть нанести мотору серйозні пошкодження.
Що ж стосується вибору між чотиритактним і двотактним двигуном, то тут основне значення набуває підхід до експлуатації. Експлуатаційні характеристики чотиритактних двигунів істотно вище, і це перевага, судячи з усього, буде рости від моделі до моделі. Можна сміливо сказати, що майбутнє належить чотиритактним моторів. Однак невисока вартість двотактних двигунів, а також простота їх обслуговування зумовлюють затягування досить високого попиту на ці моделі.